Nawtaa

say something
''- Det är klart jag saknar henne, jag menar, vem skulle inte göra det med tanke på hur allt slutade?
Det var inget sånt, men jag kunde ändå kalla henne en av dem som förstod mig bäst, min själsfrände. Jag hade aldrig ens en tanke på att det var på det här sättet som hon skulle välja att avsluta allting, genom att ta honom före mig. Jag tittade ner i marken och sparkade iväg ett gruskorn med skon.
- Men just nu känner jag mig sådär,sa jag, och riktade ett finger ned mot marken.
Han förstod inte alls vad jag försökte med för liknelse. 
- Som smutsen under våra skor, fortsatte jag tyst. Jag förstår fortfarande inte hur hon kunde lämna mig när hon vet vad som pågick i mitt liv under den perioden. Jag bad om att vi skulle ses endast två dagar innan hon valde att totalt radera mig. Jag är inte ens säker på att anledningen hon gav mig är den rätta.
- Jag drömde om henne förra veckan. Det kanske var ett tecken på att det är dags att gå vidare nu, hon vill ju klart och tydligt inte ha något mer med mig att göra. Och det gör så fruktansvärt ont.
Det är dags att sluta hoppas nu. Dags att vakna.''
 
#1 - Justina

Vem?

Svar: vi kan ta det privat om du vill ha en lång förklaring. men det är om en nära vän som jag inte längre har kontakt med. vill inte skriva ut hennes namn här riktigt..
Nathalie Lennholm

#2 - C

Förlåt

Svar: det är för sent för ursäkter som du inte ens menar.
Nawtaa

#3 - Anonym

Hon kommer att komma krypandes tillbaka när dom gör slut om dom gör slut. Då kommer hon inse att det var fel val hon gjorde. Man väljer inte bort sin bästa vän för en kille man känt så kort tid. Det gör man inte.

Svar: hon gjorde..
Nawtaa

#4 - Anonym

Ja jo hon har gjort det och jag tycker det är bedrövligt rent ut sagt att man väljer bort sin bästa vän framför en kille. Gjorde hon det frivilligt eller sade han åt henne? Tror ju att när det där tar slut så kommer hon inse att det inte var värt det. Kärlek är underbart absolut. Men när det där tar slut så kommer hon inte ha någon kvar om hon vänder sina vänner ryggen för en killes skull.

Svar: enligt henne var det frivilligt men hon gjorde det för att han har något emot mig och jag påverkar deras förhållande, hur nu det gick till eftersom vi inte setts på ett halvår. jag hoppar innerligt att du har rätt
Nawtaa

#5 - Anonym

Det låter helt sjukt. Jag har varit med om samma sak. Att jag kan säga att den vännen bad på sina bara knän att jag skulle förlåta henne när han sedan lämnade henne. Det tog ett bra tag för mig att förlåta det. Men kärleken gör en blind tyvärr. Säger inte att hon är en dålig människa men man ska aldrig vända ryggen till en vän av en sådan anledning. Jag hoppas att hon inser att du är en vän som är värd bättre än så. Får hoppas det håller mellan dom och att hon tar sitt förnuft till fånga att du inte är anledningen till att deras förhållande är svajigt utan är ett förhållande sunt ska man få umgås med alla man vill och vara så pass starka att inget eller ingen annan kan påverka deras förhållande förutom dom själva. Jag håller tummarna att det kommer lösa sig för dig. Du får se dom vännerna som.du har nu och är denna tjejen en äkta vän så kommer hon komma tillbaka till dig så småningom.