Nawtaa

Något jag velat berätta länge ✈
Sedan jag var liten och ca så länge jag kan minnas har jag känt att jag vill leva mitt liv fullt ut, och det har jag nu bestämt mig för att göra. Jag tänker spara ihop pengar och åka iväg till antingen Los Angeles, Miami Beach eller Santa Barbara för att plugga i några veckor!! Förstår ni vad roligt!? Jag har inte bokat resa än, men jag antar att det blir efter sommaren någon gång, eller kanske under sommaren. Jag har tagit hjälp av EF till detta (är ej sponsrad!), och jag uppskattar den hjälp dom ger mig! Det gör att man verkligen känner sig redo och att man aldrig är ensam. Hett tips till er som vill leva livet!
 
Så här skriver i alla fall EF själva om de olika destinationerna:
 

DÄRFÖR GILLAR VI EF LOS ANGELES

  • En kort promenad till stranden, surfaffärer, restauranger och caféer
  • Solig terrass och studentlounge
  • Nyrenoverade klassrum utrustade med den senaste utbildningsteknologin
  • Arrangerade utflykter till bland annat Disneyland och Las Vegas
  • Kort resväg till centrum och Hollywood
  • Los Angeles är världskänt för sitt stora nöjesutbud och är en drömdestination för dig som vill uppleva allt från härliga surfstränder och mysiga småbutiker, till kändistäta gator och heta konserter. Här njuter du också av den avspända livsstilen som har gjort södra Kalifornien så populärt. EF Los Angeles i Redondo Beach ligger endast fem minuters promenad från stranden med närhet till både Beverly Hills och Rodeo Drive.
 

DÄRFÖR GILLAR VI EF MIAMI

  • Centralt belägen skola i Art Deco design på Collins Avenue med utsikt över South Beach
  • Pool på skolområdet
  • Ljusa och moderna klassrum med havsutsikt
  • Arrangerade utflykter till bland annat Key West och Orlando
  • Gångavstånd till South Beach
  • Närhet till shopping och restauranger
  • Miamis trendiga kultur och välkända nöjesliv har gjort staden till en självklar favorit bland världens kändiselit. Nu har även du möjlighet att njuta av stadens under- bara stränder och solsken. Här kan du snorkla, testa dykning, dansa till DJs och besöka alligatorer i Everglades. EF Miami är belägen precis vid South Beachs livliga strandpromenad med privat pool och boende på skolan.
 

DÄRFÖR GILLAR VI EF SANTA BARBARA

  • Klassisk skolbyggnad i kolonial stil
  • Ljusa och moderna klassrum utrustade med den senaste utbildningsteknologin
  • Privat innergård med lounge
  • Arrangerade utflykter till bland annat Los Angeles, San Diego och Disneyland
  • Nära till shopping och restauranger
  • Centralt läge vid State Street
  • Kullerstensgator, charmiga torg och surfingstränder gör universitetsstaden Santa Barbara till en underbar miljö att studera engelska i. Det härliga klimatet inbjuder till utomhusaktiviteter året runt med allt från surfing till cykling. Tillbringa dina dagar i vår mysiga skola endast en kort promenad från State Streets biografer, unika småbutiker och den trevliga shoppinggatan La Arcada.